Kalendarz wydarzeń
Święto Nauki w Szkole Podstawowej nr 4 [zdjęcia]

Już po raz trzeci w Szkole Podstawowej nr 4 w Zespole Szkół nr 2 im. Jana Pawła II w Działdowie odbył się Festiwal Nauki.
Kolejna edycja tej inicjatywy miała na celu pomoc uczniom klas trzecich i szóstych, przechodzącym po wakacjach do klas programowo wyższych, w zapoznaniu się z nowymi przedmiotami, metodami nauczania, formami zajęć oraz nauczycielami. Z bogatej oferty edukacyjnej szkoły wybrano przedmioty obowiązkowe i zajęcia dodatkowe, z którymi uczestnicy festiwalu będą mieli okazję zetknąć się w przyszłym roku szkolnym.
Naukowy tydzień, który zaplanowano od 11 do 15 marca, rozpoczął się chemią, na której badano właściwości wody i zajęciami językowymi. Dla szóstoklasistów to prawdziwy test przed rozpoczęciem nauki drugiego języka obcego w klasie siódmej. Młodzież miała okazję poznać podstawowe zwroty w języku niemieckim, hiszpańskim i włoskim. Na fizyce uczniowie wytwarzali prąd z ziemniaka, jabłek oraz z wody i soli. Na matematyce wprowadzono liczbę i obliczano pola i obwody okręgu. Młodsi uczniowie rozwiązywali zagadki logiczne i rebusy matematyczne.
Na informatyce pracowano nad tworzeniem różnych animacji, a na zajęciach z robotyki powstały niesamowite konstrukcje. Równie ciekawe okazały się lekcje geografii. Tu uczniowie stanęli oko w oko z plującymi olbrzymami, ponieważ wiadomości o wulkanach uzupełniał pokaz imitujący wybuch lawy.
Eksperymenty zdominowały też przyrodę i biologię. Sprawdzano ph różnych substancji , obserwowano żywe organizmy, a nawet doszło do sekcji świńskiej nerki. Na zajęciach redakcyjnych uczestnicy festiwalu wypracowali wspólny projekt strony tytułowej szkolnej e – gazetki. Trzecioklasistom najbardziej przypadły do gustu zajęcia sportowo – taneczne i lekcja historii, podczas której postacie w strojach z epoki, przenosiły dzieci do minionych czasów.
Sądząc po zainteresowaniu i reakcjach, III Festiwal Nauki można uznać za udany. Uczestnicy z zaangażowaniem brali udział we wszystkich działaniach i eksperymentach. Należy mieć nadzieję, że taka forma prezentacji przyszłej oferty edukacyjnej pozwoli uczniom bezstresowo zdobywać kolejne szczeble edukacji w SP4.
Ewa Elbruda