Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Wtorek, 01.04.2025r.

Imieniny: Teodory, Grażyny, Ireny

Powrót powrót

Ogólnopolska Noc Bibliotek w Szkole Podstawowej nr 2

Ogólnopolska Noc Bibliotek w Szkole Podstawowej nr 2

8 czerwca od godziny 18.00 do 23.00 w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Działdowie biblioteka szkolna zorganizowała Noc Bibliotek. Zaproszeni zostali uczniowie z klas IV oraz gimnazjaliści z klas II. Program bibliotecznej nocy był bardzo bogaty.

Na początku uczestnicy zostali podzieleni na grupy i wzięli udział w grze bibliotecznej, która odbywała się pod hasłem „Baw się z nami w bibliotece”. Na poszczególnych punktach, rozsianych po całej szkole, każda z grup wykonywała zaplanowane dla nich zadania. Uczniowie rysowali mapy pamięci na różne tematy, tworzyli rysopisy ulubionych bohaterów literackich, wymyślali rymy do podanych im słów, wykonywali śmieszne działania matematyczne i uzupełniali kapsułę pamięci, podając propozycje umieszczenia tam przedmiotów dla przyszłych pokoleń.

Kolejnym punktem programu Nocy Bibliotek było tworzenie własnej książeczki na wybrany przez siebie temat z zachowaniem zasad budowy książki. Następnie uczniowie odbyli sesję fotograficzną z książką i zapoznali się z nowościami bibliotecznymi zakupionymi w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Bezsprzecznie największą atrakcją Nocy Bibliotek był udział wszystkich uczestników w Kole Fortuny. Zabawa odbyła się zgodnie z zasadami gry znanej z programu telewizyjnego, z użyciem „prawie profesjonalnego” koła fortuny. Uczestnicy gry kręcili kołem i odgadywali wyrażenia w poszczególnych kategoriach: powiedzenie, tytuł książki, sławni Polacy. Zabawa sprawiła wszystkim wiele frajdy.

Czas zaplanowany na Noc Bibliotek minął bardzo szybko. Uczniowie z niechęcią wracali do domu, obiecując, że w następnym roku z wielką przyjemnością wezmą udział w tym wydarzeniu.

Tekst: Elżbieta Zakrzewska

Dodał: Karol Wrombel Zdjęcia: archiwum szkoły

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close