Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Czwartek, 24.04.2025r.

Imieniny: Horacego, Feliksa, Grzegorza

Powrót powrót

Na ponad 24 tys. zł została oszukana mieszkanka powiatu działdowskiego przez „pracownika banku”

Zdjęcie główne przedstawia osobę siedząca przed komputerem / fot. pixabay.com

Mimo wielu ostrzeżeń i komunikatów policji dotyczących oszustw na pracownika banku, policjanta, wnuczka, nie udało się uchronić mieszkanek powiatu działdowskiego przed utratą pieniędzy. Jedna z nich oszukana metodą na pracownika banku straciła pieniądze w kwocie ponad 24 000 złotych.

W środę (16 kwietnia) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie wpłynęły dwa zawiadomienia dotyczące oszustw wyłudzenia pieniędzy. — Do jednej z mieszkanek powiatu działdowskiego zadzwonił mężczyzna, twierdząc, że jest pracownikiem jej banku i poinformował, że na dane kobiety ktoś chce właśnie wziąć pożyczkę. By uchronić zgromadzone na koncie pieniądze polecił kobiecie zalogować się przez aplikację do swojego banku i przelać pieniądze na bezpieczne konto. Kontakt z rzekomym pracownikiem został urwany, a pieniądze zniknęły. 62-latka padła ofiarą oszustwa — mówi oficer prasowy Justyna Nowicka.

Z kolei inna mieszkanka powiatu działdowskiego w wyniku wprowadzenia w błąd co do chęci zakupu, wystawionego przez nią na internetowym portalu sprzedażowym telefonu, straciła kwotę 1500 złotych. 21-latka również została oszukana. — Z kobietą skontaktowała się osoba zainteresowana zakupem telefonu. Następnie kobieta otrzymała na swój e-mail wiadomość z portalu internetowego o sprzedaży telefonu, gdzie w celu potwierdzenia wpłaty miała zalogować się na swoje konto bankowe — mówi oficer prasowy Justyna Nowicka. — Po zalogowaniu, skontaktowała się z nią kobieta, twierdząc, że jest pracownikiem banku i przelała kwotę 1400 złotych na konto pokrzywdzonej. W celu wyrównania kwoty do 1800 złotych, za którą pokrzywdzona wystawiła na sprzedaż telefon poinformowała ją, że musi podać kod Blik i wówczas kobieta przeleje jej resztę pieniędzy. Gdy 21-latka autoryzowała transakcję z jej konta zniknęło wpłacone wcześniej 1400 złotych i dodatkowe 1500 złotych z oszczędności pokrzywdzonej.

Apelujemy!

NIE PODAWAJ DANYCH LOGOWANIA przez telefon osobie, która podaje się za pracownika banku, policjanta czy kogo tam jeszcze!

NIE PODAWAJ KODÓW BLIK do realizacji transakcji, osobom podającym się za znajomych, rodzinę, funkcjonariuszy czy pracowników instytucji finansowych!

NIE INSTALUJ ŻADNYCH APLIKACJI, które przez telefon każe ci zainstalować dzwoniący, twierdząc, że twoje pieniądze są zagrożone!

NIE KLIKAJ LINKÓW, podsyłanych przez kupujących czy sprzedających na portalach internetowych lub w wiadomości sms, celem rzekomego potwierdzenia wpłaty pieniędzy!

Zawsze należy być czujnym, gdy dzwoni do nas osoba, podająca się czy to za pracownika banku, policjanta, maklera giełdowego czy członka rodziny, a w rozmowie pojawia się wątek pieniędzy. Nie ulegajmy presji czasu i emocjom. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i spokój. Zanim cokolwiek zrobimy, rozłączmy się z dzwoniącym, a następnie sami zadzwońmy do danej osoby czy instytucji i upewnijmy się w rozmowie z nią, czy to na pewno ona przed chwilą dzwoniła do nas i rozmawiała o pieniądzach. Nigdy nie podawaj przez telefon swoich danych osobowych i dostępowych do konta, w tym loginu, hasła, kodów do realizacji transakcji.

(Zdjęcie główne przedstawia osobę siedząca przed komputerem / fot. pixabay.com)

Dodał: Karol Wrombel

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close