Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Czwartek, 10.04.2025r.

Imieniny: Michała, Makarego

Powrót powrót

Myślała, że pomaga synowej. Straciła 10 tys. zł

osoba siedzi przed monitorem komputera

Blisko 10 tys. zł straciła 61. latka, która myślała, że pomaga synowej, a w rzeczywistości pieniądze przekazała oszustom. – Apelujemy o weryfikowanie próśb o przelew pieniędzy nawet, gdy proszą nas o to członkowie rodziny – mówi oficer prasowy Justyna Nowicka. 

Do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosiła się 61-letnia kobieta, która została oszukana przez osobę podającą się za jej synową. Kobieta otrzymała wiadomości z nieznanego numeru telefonu. Z treści wiadomości pokrzywdzona wywnioskowała, że pisze do niej synowa, która poinformowałam ją, że ma uszkodzony telefon komórkowy. Po wymianie kilku wiadomości osoba ta poprosiła o pomoc w zakupie nowego telefonu, oraz uregulowaniu płatności na rachunki. 61-latka zgodziła się. Po czym na telefon  kobiety oszuści przesłali nr konta na który ma przelać pieniądze. Kobieta zgodnie z instrukcją oraz myśląc, że pomaga synowej wykonała sześć przelewów na wskazane konto. Kiedy kobieta skontaktowała się z synowa już tą prawdziwą okazało się, że nie ona zwracała się o pożyczkę. Wówczas 61. latka zrozumiała, że padła ofiarą oszustów.

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę 

– Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych czy członków rodziny i prośba o pożyczkę. Aby nie paść ofiarą oszustów  radzimy weryfikować czy ta wiadomość jest prawdziwa. Najpierw skontaktujmy się z nimi na stary znany nam numer telefonu i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy – mówi oficer prasowy Justyna Nowicka. – Nie podawaj też kodu BLIK drogą elektroniczną nikomu, kto do Ciebie napisze lub zadzwoni przez komunikator, czy portal społecznościowy. Każdą prośbę o udostępnienie kodu BLIK przez znajomych czy rodzinę potwierdź, dzwoniąc do tej osoby. Nie udostępniaj kodu, nim nie zadzwonisz i nie upewnisz się, że pomagasz właściwej osobie. Każdą płatność internetową realizuj samodzielnie, wchodząc na stronę swojego banku lub poprzez aplikację mobilną. Nigdy nie przekazuj kodu BLIK rzekomemu sprzedawcy, bo nie wiesz, kto tak naprawdę jest po drugiej stronie.
Jeżeli padłeś ofiarą przestępstwa wyłudzenia na BLIK, albo innej dowolnej metody (np. podesłany link do realizacji płatności, przekierowujący na stronę banku), to niezwłocznie zgłoś sprawę do swojego banku i na policję. Czytaj dokładnie komunikaty, które otrzymujesz. Wiele instytucji, banków czy portali internetowych przestrzega przed wyłudzaniem pieniędzy przez cyberoszustów. 

(na zdjęciu osoba siedzi przed monitorem komputera)

Dodał: Karol Wrombel

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close