Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Środa, 09.04.2025r.

Imieniny: Marii, Dymitra, Heliodora

Powrót powrót

Kobieta oszukana w Internecie straciła 7900 zł

grafika przedstawiająca komputer)

Mieszkanka Działdowa otrzymała telefon od firmy kurierskiej, gdzie na jej konto omyłkowo miały wpłynąć pieniądze. Poproszona o wygenerowanie kodu BLIK miała zwrócić pieniądze.  Kod przesłała, a następnie gdy się zalogowała na konto, zauważyła „wypływ” pieniędzy w kwocie 7900 zł.

W sobotę (22 czerwca) do mieszkanki Działdowa zadzwoniła osoba, podając się za pracownika firmy kurierskiej i poinformowała ją, że omyłkowo na konto kobiety zostały przelane pieniądze w kwocie 3000 zł. Kontaktująca się z nią osoba za pośrednictwem Internetu poprosiła kobietę o wygenerowanie kodu BLIK i zwrot pieniędzy na wskazane konto. Przy następnym logowaniu, 41-latka zauważyła, że z jej konta dokonano trzech wypłat pieniędzy na łączną kwotę 7900 zł. Kobieta padła ofiarą oszustwa.

Policjanci ostrzegają 
Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem płatności mobilnych. Oszustwa na BLIK to nadal popularna metoda wśród przestępców internetowych. Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej  z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny, znajomego czy inną osobę np. firmę kurierską i prosi o podanie kodu BLIK, celem realizacji płatności.

Zdarza się, że robiąc zakupy na internetowych portalach sprzedażowych, możemy również zostać poproszeni przez drugą stronę o wygenerowanie i podanie kodu BLIK celem uwierzytelnienia wpłaty. Jednak wartość produktu, za który mamy zapłacić okazuje się zupełnie inna, a z naszego konta znika znacznie wyższa kwota pieniędzy. 

Nie podawaj kodu BLIK drogą elektroniczną nikomu, kto do ciebie napisze lub zadzwoni przez komunikator czy portal społecznościowy. Każdą prośbę o udostępnienie kodu BLIK przez znajomych, rodzinę czy kuriera potwierdź, dzwoniąc do tej osoby lub instytucji. Nie udostępniaj kodu, nim nie upewnisz się, że pomagasz właściwej osobie.

Każdą płatność internetową realizuj samodzielnie, wchodząc na stronę swojego banku lub poprzez aplikację mobilną. Nigdy nie przekazuj kodu BLIK rzekomemu sprzedawcy, bo nie wiesz, kto tak naprawdę jest po drugiej stronie.

(Na zdjęciu grafika przedstawiająca komputer)

Dodał: Karol Wrombel

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close