Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Sobota, 26.04.2025r.

Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marii

Powrót powrót

Kobieta miała szczęście. Oszustwo „na pracownika banku nie udało się”

Zdjęcie główne przedstawia osobę siedząca przed komputerem / fot. pixabay.com

Oszuści podający się za pracowników banku chcieli wyłudzić pieniądze od mieszkanki Działdowa. 62. latka nie mogąc zrealizować wpłaty we wpłatomacie mimo, iż sprawca uzyskał jej dane do konta, uchroniła się przed utratą oszczędności.

Mieszkanka Działdowa otrzymała telefon od pracownika banku, który podstępem uzyskał jej dane logowania do konta bankowego. Zdarzenie miało miejsce w środę (23 kwietnia) – mówi oficer prasowy Justyna Nowicka. – Rzekomy pracownik banku nakłaniał kobietę by ta wypłaciła kwotę 20000 zł, a następnie za pośrednictwem wskazanych jej kodów Blik wpłaciła pieniądze we wpłatomacie. 62-latka wykonała polecenia, wypłaciła pieniądze we wskazanej kwocie, a następnie przystąpiła do wpłaty we wpłatomacie. Podczas próby wpłaty transakcja dwukrotnie została odrzucona przez bankomat, wobec czego kobieta zaprzestała dalszych prób. „Pracownik banku” poinformował kobietę, że następnego dnia zadzwoni do niej ponownie i poinstruuje, co do dalszych czynności. Kobieta o sytuacji powiadomiła siostrę, która poleciła jej udać się do placówki banku i wyjaśnić sytuację. Tam pracownica banku poinformowała kobietę, że najprawdopodobniej jest to oszustwo i żeby sprawę zgłosiła na Policję.

Policja kolejny raz przypomina 

Ta sytuacja zakończyła się pomyślnie. Jednak należy pamiętać, że oszuści nie odpuszczają i nadal będą próbowali oszukać inne osoby. Dlatego zawsze należy być czujnym, gdy dzwoni do nas osoba, podająca się czy to za pracownika banku, policjanta, maklera giełdowego czy członka rodziny, a w rozmowie pojawia się wątek pieniędzy. Nie ulegajmy presji czasu i emocjom. Nie wierzmy rozmówcy, gdy twierdzi, że na nasze dane ktoś próbował wziąć kredyt lub pożyczkę i nasze pieniądze są zagrożone. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i spokój. Zanim cokolwiek zrobimy, rozłączmy się z dzwoniącym, a następnie sami zadzwońmy do danej osoby czy instytucji i upewnijmy się w rozmowie z nią, czy to na pewno ona przed chwilą dzwoniła do nas i rozmawiała o pieniądzach. Nigdy nie podawaj przez telefon swoich danych osobowych i dostępowych do konta, w tym loginu, hasła, kodów do realizacji transakcji.

Zdjęcie główne przedstawia osobę siedząca przed komputerem / fot. pixabay.com

Dodał: Karol Wrombel

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close