Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Czwartek, 24.04.2025r.

Imieniny: Horacego, Feliksa, Grzegorza

Powrót powrót

Kliknęła w link, podała kody BLIK i straciła 1300 zł

osoba siedzi przed monitorem komputera

17-letnia mieszkanka powiatu działdowskiego wystawiła na sprzedaż deskorolkę na portalu internetowym. Kliknęła link podesłany przez rzekomego kupca, podała dwa kody BLIK, a z jej konta zniknęło 1300 zł.

W poniedziałek (14 kwietnia) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosił się mieszkaniec powiatu, który poinformował, że jego córka padła ofiarą oszustwa internetowego. Nastolatka wystawiła na internetowym portalu sprzedażowym deskorolkę. Skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem przedmiotu, a następnie w celu potwierdzenia rzekomej transakcji wpłaty pieniędzy na konto sprzedającej, wysłała jej link. Dziewczyna kliknęła link, wygenerowała i podała dwa kody BLIK umożliwiając w ten sposób dostęp do konta oszustowi. Zamiast zarobić na sprzedaży deskorolki, straciła 1300 zł. 

Policja apeluje 
Kolejny raz apelujemy – nigdy nie klikaj linków przesyłanych przez innych w celu potwierdzenia wpłaty pieniędzy! Nie podawaj kodów BLIK!
Pamiętajmy, by nie otwierać linków przychodzących z zewnątrz. Szczególnie, jeśli po kliknięciu linka, otwiera się strona logowania do banku. Każda taka sytuacja powinna wzbudzić w nas niepokój. Nie podawaj swoich danych logowania i nie próbuj w ten sposób wchodzić na stronę banku. Jeśli chcesz dokonać przelewu lub płatności za pomocą aplikacji bankowej, wejdź sam na stronę banku i wykonaj transakcję. Nigdy nie wchodź w linki, podsyłane z zewnątrz, zwłaszcza odsyłające do strony banku. Nie podawaj swoich danych dostępowych do konta i danych logowania. Nie podawaj kodów BLIK do realizacji transakcji. Pamiętaj, by zabezpieczać swoje konto, poprzez podwójną weryfikację i zmieniać hasła dostępowe do aplikacji i kont internetowych.

(na zdjęciu osoba siedzi przed monitorem komputera)

Dodał: Karol Wrombel

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close