Kalendarz wydarzeń
Informacja dotycząca odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego

Ekologiczny Związek Gmin „Działdowszczyzna” informuje, że z dniem 1 lipca 2020 r. zgodnie z Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2019 poz. 1895) nie będzie odbierany z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych niekompletny zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
Art.35.1. Zakazuje się zbierania niekompletnego zużytego sprzętu oraz części pochodzących ze zużytego sprzętu podmiotowi niebędącemu:
1) dystrybutorem prowadzącym jednostkę handlu detalicznego sprzedaży w rozumieniu art 2 pkt. 1 ustawy powierzchni z dnia 27 marca 2003 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1945, z późn. zm.), wynoszącej co najmniej 400 m poświęconej sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych:
2) prowadzącym zakład przetwarzania;
3) odbierającym odpady komunalne od Właścicieli nieruchomości lub prowadzącym punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2018 r. poz. 1454/1629 oraz z 2019 r. poz. 730, 1403 i 1579). 2. Za niekompletny zużyty sprzęt uważa się zużyty sprzęt, który nie zawiera istotnych, uwagi na przeznaczenie sprzętu do jakiego został zaprojektowany, części składowych, podzespołów i materiałów eksploatacyjnych, stanowiących część sprzętu np. nie będą odbierane i przyjmowane telewizory z zdewastowanym kineskopem, pralki bez silnika czy też lodówki, zamrażarki bez agregatu itd.
Z poważaniem
Przewodniczący Zarządu Związku Kazimierz Kordecki